Jak na bankovní poplatky velkých bank?

od Robert Stejkora

Přes snahu nových, a stále ještě, malých bank, pořád existují i banky, které strhávají klientům nemalé poplatky za své služby.

Řešením je od takové banky odejít a zřídit si účet u některé z bank, nabízejících své služby bez poplatků. ALE, je velká spousta lidí, kteří od své banky, kterou využívají roky, odejít nechtějí. Důvodů může být celá řada, tedy pro tyto klienty výše uvedené řešení nepřichází v úvahu.

Nicméně je zde ještě jedna možnost jak zůstat u stávající banky, která účtuje měsíční poplatky, ale tyto poplatky neplatit (nebo je minimálně snížit na zanedbatelné minimum).

Patříte ke klientům, kteří za svůj účet bance platí? A máte zájem se těchto poplatků zbavit případně je alespoň výrazně snížit?

Potom čtěte dál.

Právě kvůli vstupu malých bez poplatkových bank na český trh byly ty velké nuceny hledat způsoby jak si své zákazníky udržet. Proto kromě standardních ceníků služeb mají ještě jedny ceníky. Ty nejsou veřejné a na stránkách banky a ani nikde jinde je člověk nenajde.

Jsou to ceníky pro klienty, kteří chtějí odejít. Tzv. Retenční ceníky. A k cenám z nich se dá dostat pouze jedním jediným způsobem a to, projevením vůle k odchodu. Jak to tedy funguje?

Stačí zajít do své banky, ke svému bankovnímu poradci a sdělit mu, že chcete změnit banku a zřídit si běžný účet u jiné a to bez poplatků. Zároveň je velmi důležité se ho zeptat, jestli jsou schopni nabídnout Vám podobné poplatky jako má například FIO banka (tato část je skutečně velmi důležitá – MUSÍ zaznít název konkrétní banky).

Ve většině případů již toto stačí a vede to k tomu, že stávající poplatky na běžném účtu se sníží anebo úplně zruší.

Pokud by náhodou tento postup nestačil, je třeba udělat ještě jednou totéž písemně (stačí mail) ideálně na adresu ředitele pobočky, kde je veden běžný účet, případně přímo na centrálu dané banky. V tomto mailu již není třeba se ptát na možnost snížení poplatků, ale je lepší rovnou požádat o využití tzv. Kodexu mobility s dotazem, zda-li na jeho základě pomohou do nové banky převést stávající trvalé příkazy (opět je důležité, aby zazněl konkrétní název banky – např. FIO banka).

Těmito činy se spustí tzv. Retenční proces, který má za úkol stávajícího klienta udržet v bance. K jeho spuštění nestačí pouze se informovat na možnost slevy na účtu. Je třeba dát jasný signál, že chce člověk odejít. A aby byl signál skutečně JASNÝ, je třeba, aby zaznělo právě jméno bez poplatkové banky, případně to, že chce klient využít Kodexu mobility.

To je vše. Po spuštění retenčního procesu již vše funguje velmi rychle a de facto okamžitě dojde k výraznému snížení (ale ve většině případů ke zrušení) poplatků na běžném účtu.

Na závěr ještě jedna malá rada. V případě, že bude neúspěšný první krok (tedy vůle odejít sdělená bankéři), může to být čistě jen pro to, že třeba zrovna nemá den a zapomněl – všichni bankéři jsou totiž v současné době vyškoleni jak postupovat, když chce klient odejít.

V takovém případě se většinou stačí zeptat na telefonní nebo mailový kontakt na ředitele pobočky, abyste se mohli informovat, jaké možnosti nabízí retenční oddělení dané banky.

Bankéř si často „najednou“ vzpomene, že by vlastně ještě byla nějaká možnost, jak klienta udržet...

Přidat komentář

Komentáře