Zrození Expertů

od Robert Stejkora

O půlnoci 9. března 2015 jsme oficiálně spustili náš web Experti na finance. Tím jsme začali psát další kapitolu naší finančně-poradenské praxe. Online služby a vůbec internet hýbe dnešním světem, a kdo se na něm dostatečně neprezentuje, jako by nebyl. To je nepopiratelný fakt. My už jsme nechtěli pouze participovat na webech, kde si může člověk pouze udělat svůj profil a hrát si na to, že je na síti. My chtěli mít web svůj a prezentovat naše jména na něčem svém, co bude vypadat přesně dle našich představ a bude obsahovat přesně to, co si představujeme. Chtěli jsme mít nástroj k "šíření naší vize".

A ten se právě zrodil druhou březnovou neděli v noci, roku 2015.

Ale jaká vůbec byla cesta k tomuto zrození? Co předcházelo vzniku Expertů? A proč vůbec k tomu všemu došlo?

Pojďme se na to podívat. Ale k tomu je nutné zabrousit trošku do historie. Já osobně letos oslavím 11-ti leté výročí působení na trhu. Začínal jsem v jedné velké MLM firmě a jako každý jiný jsem se musel svými silami vypracovat "na výsluní". Tato firma mi dala mnohé, na čem nyní mohu stavět, ale bez diskuze mě omezovala svými stanovy a nutností nechat si veškeré názory "schválit" před tím než mohly být prezentovány (nezní to trošku jako z doby minulé?). Čím delší dobu jsem ve firmě působil, tím více mě její mantinely omezovaly.

Každopádně v této firmě jsem poznal mou současnou kolegyni, se kterou vedeme v těchto dnech naši brněnskou kancelář. Byla to právě ona, která mi otevřela oči a vnukla myšlenku důležitosti internetu v tomto oboru a v této době. Společně jsme tedy opustili hradby MLM firmy a začali pracovat v poolové organizaci, která nám dává svobodu a větší prostor pro naši práci. Otevřeli jsme si tedy naši vlastní kancelář v centru Brna a s novou silou v žilách jsme se pustili do práce, které rozumíme a která nás díky této nové svobodě a možnostem začala ještě více bavit. Ale to nám nestačilo, pořád nám ještě chybělo ono "být online sami za sebe".

Přišlo mnoho nápadů, ale všechny zůstaly pouze u myšlenky, pouze vize toho jak bychom chtěli, aby to vypadalo. Proč? Neměli jsme zkušenosti s tím jak vytvořit profesionální prezentaci na internetu, tak abychom se za ni nemuseli stydět. Pokud bychom to dělali sami, bylo by to vždy o určitých kompromisech, jelikož nás v tomto směru limitovali naše znalosti.

Nicméně jak se říká "pod svícnem je největší tma" a proto jsem neviděl, že jeden z mých nejbližších přátel Ladislav A. je odborník na tvorbu webových stránek a všeho co je spjato s "online světem". Po tomto zjištění jsme mu tedy představili naši myšlenku a on se téměř okamžitě pustil do její realizace. Od té chvíle jsme mohli přímo pozorovat, jak se myšlenka mění v něco hmotného (nadneseně řečeno). Od kávy u stolu, kdy jsme pořádně ani nevěděli, jak by měl web vypadat, se přešlo k činům.

Nejdříve jsme museli zvolit, jakou adresou se budeme prezentovat. Věděli jsme, že chceme koncovku "cz", takže jsme zkoušeli různé složeniny slov. Nebylo to jednoduché, jelikož náš požadavek byl jasný "něco co bude znít a co o nás bude rovnou vypovídat". Po mnoha pokusech a nápadech nakonec padla volba na: Experti na finance. Takže hlavní doménu jsme měli. Rovnou jsme ji koupili a k tomu ještě dokoupili dvě další - pouze naše příjmení, abychom mohli užívat mailovou adresu tvořenou JEN z našeho příjmení, a tedy pro každého kdo zná naše jména, aby bylo snadné zapamatovat si i náš mailový kontakt.

Dalším logickým krokem byl web samotný, takže hned po těžkém vybírání domény začalo vybírání nanovo - jak bude náš web vypadat? Chtěli jsme něco, co bude vypadat reprezentativně a moderně, nic co by zavánělo weby z 90. let… Nakonec se nám podařilo objevit ideální webový template, který odpovídal našim požadavkům, takže jsme jej koupili a profík Ladislav jej úplně přetvořil k obrazu toho, co jsme chtěli. Jednou z prvních věcí byla změna barvy webu. Říkali jsme si, "zelených, modrých a červených je na trhu hromada, pojďme vybrat barvu, kterou nikdo nemá a která bude stát za zapamatování" a tak padla volba na fialovou, konkrétně se jedná o odstín RAL 4006 nebo-li Dopravní purpurová.

Zatímco Ladislav upravoval web po stránce vzhledu a funkčnosti, přišel s nápadem, že bychom měli také zvolit nějaké logo. O tom jsme původně vůbec neuvažovali, říkali jsme si, že se prostě budeme prezentovat jako Experti na finance a to bude samo o sobě logem. Ovšem tato myšlenka nás neustále nahlodávala a nakonec jsme vybírali ještě potřetí a tentokrát vhodné logo. Opět jsme byli postaveni před úkol zvolit něco, co nikdo jiný nemá, které bude vyjadřovat naši osobnost a které si lidé prostě zapamatují. Nakonec z mnoha návrhu padla volba na naši sovu s korunou - znak moudrosti, ale také se jedná o dravce a majestátní zvíře. Takže teď nad námi drží roztažená, ochranná křídla naše zamračená sova s korunou na hlavě. Logo jsme tedy koupili a opět přepracovali do našich barev.

Než se podařilo nastavit celý web tak, aby obsahoval vše, co jsme chtěli a aby fungoval přesně, tak jak jsme chtěli bylo na mě a kolegyni Janě Rachačové připravit obsah webu. Takže já jsem využil svých letitých zkušeností a znalostí pojišťovnictví a bankovnictví a připravoval jsem články, které obsahovali odborné texty. Mezitím Jana, jakožto "duchovní matka" celého projektu chystala prakticky veškerý ostatní obsah, který na našich stránkách "visí". Chtěli jsme, aby stránky sdělovali co umíme, co děláme a proč by si klienti případně naší budoucí spolupracovníci měli vybrat nás.

Posledním bodem byly fotky. Nechtěli jsme, aby web obsahoval obecné ilustrační snímky, ale abychom na něm byly především MY. Takže jsem se kontaktoval s mým dalším dobrým přítelem Robertem H. (všechno je prostě o kontaktech), který se postaral o nafocení snímků, které nyní zdobí náš web. Ty jsme předali k úpravě, tak aby zapadali do stránek a vypadaly tak, že na ně prostě patří.

Od napsání prvního písmene v prvním nadpisu až do spuštění a zveřejnění webu uběhly dva a půl měsíce času práce. Dnem i nocí, všichni zainteresovaní dali stránkám kus svého života a věřím, že nemluvím jen za sebe, když řeknu, že vzhled a funkčnost tomu rozhodně odpovídá. Ostatně posuďte sami.

A co chceme vlastně říct? Co chceme prezentovat? Chceme, abychom byli jednou z prvních kapek, které v součtu nakonec vytvoří oceán. A tím oceánem bude nový level finančního poradenství v ČR, které už nebude zavrhovaným oborem. Aby finanční poradce nebyl zaškatulkován jako lhář, zloděj a vůbec člověk, kterému není radno brát telefon. Ale aby byl brán jako odborník, který rozumí svému řemeslu a přidaná hodnota jeho služeb byla znát ještě dlouhou dobu. Chceme, aby Experti na finance byl web, který bude doporučován veřejností jako web odborníků, kteří se za svoji práci nemusí stydět.

Posouzení už je jen na Vás.

Přidat komentář

Komentáře