Umění prodat nevýhodu jako výhodu

od Robert Stejkora

Dnes se ke mně dostal článek napsaný Petrem Borkovcem předsedou představenstva Partners Financial Services, a.s.

Zmíněné dílo si můžete přečíst ZDE.

Hned na úvod musím před panem Borkovcem opět smeknout. Jelikož tímto článkem opět projevil své mistrovství v manipulaci a přesvědčování lidí. Troufám si tvrdit, že se mu vyrovná málo kdo v tom, vzít nevýhodu a prodat ji takovým způsobem, že kupující je přesvědčen, že je to vlastně výhoda. Příkladem budiž jedny z nejnižších provizí tyrkysových poradců a jejich přesvědčení, že je dobře, že mají výrazně menší příjem za stejnou práci, jakou dělá konkurence…

Když jsem článek dočetl tak mě napadla hned jedna otázka: „Proč vznikl?“

Sám pan Borkovec uvádí hned v jeho úvodu, že je načase pořádně zatočit s účelovou propagandou poolů, která mystifikuje a slibuje nesplnitelné.

Je toto ten důvod? Anebo by mohlo být důvodem to, že meziročně (2014 / 2015) tyrkysoví ztratili 25% svých poradců (detailněji viz jeden můj starší článek) a za další necelý čtvrt rok (27.03.2015-11.06.2015) dalších 5%. Tedy, důvodem by mohla být právě propaganda z úst šéfa šéfů, kterým pro tyrkysové rozhodně pan Borkovec je, za účelem zastavit odliv, který probíhá.

Jeho článek je napsán výborně a dle počtu likes na Facebooku tím opět nasadil klapky na oči velkému počtu tyrkysových, kteří začali koukat kolem…


Pojďme se podívat na hlavní argumenty, které používá.

Předně degraduje malé finančně-poradenské firmičky (jak všechny krom tyrkysových nazývá) tím, jak dává najevo, že postrádají benefity, které by jim snižovaly rizika, zvyšovaly šance a vůbec usnadňovaly podnikání a díky tomu se nemohou soustředit na to podstatné, čímž je obchod a budování.

Nabízí se otázka, těmi benefity je co? Předražené kanceláře, které dělají reklamu Partners nikoliv těm, kdo v nich sedí? Nebo brutální konkurenční doložka, která se schovává za náhradu za vzdělání, které tyrkysoví obdrželi? Anebo je to nutnost obhajovat dosažené stupně a absence následných provizí u většiny poradců? Určitě to bude právní oddělení, což jsem slyšel od různých poradců z řad MLM společností jako hlavní argument, proč zůstat pod „ochranou“ značky (a je jedno jakou má barvu).

Dalším jeho argumentem je prakticky výsměch skutečné hodnotě firmiček, což podkládá údajně dostupnými daty, a porovnávání této hodnoty s obří hodnotou tyrkysového giganta, kde pouhá desetina procenta všech akcií holdingu má vyšší reálnou hodnotu, než všechny ty firmičky, co se jim vysmíval.

Ano, tyrkysový gigant je opravdu veliký a já jsem přesvědčen, že pan Borkovec pociťuje jeho hodnotu na svém účtu opravdu silně. Ale co z této hodnoty mají poradci, kteří dělají obchod? Jedny z nejmenších získatelských provizí v porovnání s konkurencí a možnost koupit si opce firmy?

Posledním argumentem, který bych chtěl ještě tímto článkem okomentovat, je možnost prodeje firmy. Respektive nemožnost prodat firmičku, jelikož by ji nikdo nekoupil, kdežto tyrkysoví svoji firmu ve firmě prodat mohou (zase jiným tyrkysovým).

Proč firmičky nejde prodat? Jelikož je jejich hodnota nulová a to z toho důvodu, že de facto ihned po prodeji se rozpadne celý klientský kmen a jediné co kupujícímu zbude, jsou storna, stížnosti, pokuty a další náklady…

Ano, má pravdu, pokud bude tato firmička prodána třeba automechanikovi, tak tohle pravděpodobně může nastat… Ale proč by automechanik kupoval finančně-poradenskou firmičku??? Kmen, který by se skutečně prodával a který ohodnotit lze (ne že ne, pane Borkovče), pochopitelně bude kupovat člověk z oboru, který s ním bude nadále pracovat a kterému ponese zisk…

Co na závěr? Vypůjčím si závěr pana Borkovce a jen drobně jej upravím: nenechte se zmást pohádkami od vrchního pohádkáře bez hodnoty, buďte podnikatelé s otevřenýma očima a ne jen ovce, které se nechají hnát řevem lva z borkovcového háje :-)
Přidat komentář

Komentáře