Tyrkysový blesk

od Robert Stejkora

Již více jak čtvrt roku můžeme kolem silnic potkávat billboardy se „šokujícími“ zprávami jako vystřiženými z bulvárního tisku, které jsou „podepsány“ odkazem na web nekecame.cz. Při následné prohlídce tohoto webu zjistíme, že se jedná o počin jedné velké finančně-poradenské společnosti, která se pyšní tím, že její poradci pod tyrkysovými barvami dělají finanční poradenství JINAK a jinak jej od letošního roku dělají i díky této kampani snižující jejich práci právě do sfér bulváru.

Tedy máme zde nový fenomén? Nový přístup? A proč se vůbec chtějí tyrkysoví takto prezentovat? Proč se chtějí zapsat u klientů či budoucích poradců tímto způsobem? Proč vytvořili tento Tyrkysový blesk?

Nad tímto chci zauvažovat v následujícím článku.

Tak předně. Tyrkysoví poradci, kteří dělají (respektive chtějí dělat) finanční poradenství JINAK patří do velké MLM společnosti Partners Financial Services, a.s., která vznikla v roce 2007 z poradců, kteří odešli z jiné velké MLM společnosti OVB Allfinanz, a.s., jelikož se neztotožňovali s přístupem a způsobem fungování této modré firmy.

Myšlenka výborná – něco se děje špatně, my to nechceme, pojďme to dělat JINAK. To jaká je skutečnost nyní, po téměř 9-ti letech jejich fungování, je věc druhá a to nechci soudit.

To čím se chci zabývat nyní, je počin vytvoření bulváru ve finančním poradenství. V oboru, který by měl vystupovat seriózně. Je to obor, který má za cíl spravovat finance lidí a to není legrace, to je vážná věc. Proč tedy tyrkysoví udělali web, na který nalepili dohromady asi 5 článků, které mají na chlup stejný koncept? Konkrétně:

Nejdříve bulvární výkřik typu „Šok!“ nebo „Skandál!“, potom následuje nadpis mající přitáhnout pozornost typu „Mareše v Partners nechtějí!“, „Partners vyléčili slepého muže!“ případně „Klienti Partners zablokovali letiště!“

Po vzbuzení zájmu, kdy si člověk říká „co to má sakra být?“ následuje článek, ve kterém tuto skandální záležitost vysvětlují a po pár řádcích textu obracejí k něčemu, co až tak zajímavé není a kdyby nebyl článek uveden obdobným nadpisem, asi by ho nikdo ani nečetl…

Každý článek navíc, většinou hned na začátku, obsahuje Partners-větičku, že to dělají JINAK (je jedno co).

Toto jsou společné ukazatele všech článků na zmíněném webu. A teď, co má být záměrem této marketingové kampaně?

Jsou asi jen dvě možnosti.

Možnost první, že nejde o nic jiného než o humor, prostě udělat z něčeho vážného něco legračního a vystoupit z šedi a z upjatosti. Něco takového, že si umějí sami ze sebe udělat legraci… Osobně věřím, že tato možnost to skutečně není – obor finančního poradenství má v ČR svoji nelichotivou nálepku a tu se rozhodně nepodaří strhnout tím, že se někdo obor pokusí zesměšnit, spíše právě naopak…

Druhá možnost, dle mého názoru pravděpodobnější, je přitáhnout do společnosti Čechy, kteří touží po bulváru, Čechy, kteří čtou bulvár, které bulvár zajímá – jsou to snadné počty, bulvár čte ohromné množství lidí, tak proč si je sklouznutím k bulváru nepřilákat?

Jenže… Proč Partners, kteří se pyšní svojí velikostí a tím, že nikdo jiný není jako oni, potřebují přitahovat takovouto skupinu lidí? Nebude to tím, že se jim podnik začíná kapánek rozsypávat pod rukama? Není to tím, že původní myšlenka z roku 2007 je zapomenuta a zašlapána touhou po zisku a že kvůli tomu z Partners poradci jeden po druhém odcházejí (za poslední dva roky se počet poradců ve společnosti snížil téměř o 30%)? Domnívají se v Partners, že „zbulvárnění“ jejich společnosti jim pomůže?

To jsou rozhodně zajímavé otázky, nad kterými stojí se zamyslet. Odpovědi na ně, nechám na každém z Vás. Můj názor je ten, že dělat z finančního poradenství bulvár není krok správným směrem. Dojde tím jen k zesměšnění dané společnosti a rozhodně jí to nepomůže v ničem (samotní Partners, od začátku této kampaně do dnešního dne, ztratili více jak 70 poradců).

Ale když to chtějí dělat JINAK, tak ať to dělají jinak, možná by ovšem bylo lepší dělat to LÉPE.

Přidat komentář

Komentáře (16)