Experti mohou do první třídy

od Robert Stejkora

Dnes je to na den přesně 2 192 dní od vzniku Expertů (hold někdy to takto pěkně vyjde 😊). Nic neříkající číslo, ale když jej přepočítáme na roky, tak nám z toho vznikne 6 let existence. A jelikož v šesti chodívají děti do první třídy, tak jsou Experti takovými prvňáčky 😊.

Stejně jako každý rok, využíváme tohoto data k malému ohlédnutí za uplynulými 12 měsíci z pohledu Expertů. Letos bude ten pohled hodně jiný než obvykle, přeci jenom, je to teď vlastně rok od sevření světa pandemií koronaviru, takže se kolem toho točí vše…

Jakékoliv ohlédnutí rok zpátky s sebou nese, v současné době, hořkou pachuť. Ale jak se říká, na všem se dá najít něco dobrého, a proto chceme i my hledat na uplynulém roce pozitiva, které pandemie přinesla, protože těch negativ je internet plný…

Vybrali jsme taková tři pozitiva, která myslíme, že stojí za řeč.

 

  • Pozitivum jedna…

Jedna z věcí, která většině lidí na finančních poradcích vadí, je jejich uhánění po telefonu, navolávání „studených kontaktů“ s jediným cílem, dostat se k člověku domů a prodat mu nějaký nový, super výhodný produkt. Jenže, jelikož se lidé nemohli potkávat a s cizími to ani nechtěli, tak tento „fenomén“ finančního poradenství ustal. Minimálně co můžeme posoudit z naší zkušenosti a zkušenosti lidí z našeho okolí a klientů, tak frekvence tohoto jevu se násobně snížila.

Moc rád bych věřil, že tomu tak bude i do budoucna. Prostě, že finanční poradci nebudou nahánět klienty, ale naopak, klienti si je budou hledat a vybírat sami.

To by mohlo způsobit změnu fungování tohoto oboru – transformace prodeje produktů ke skutečnému poradenství.

Ovšem, aby platilo výše uvedené, tedy, že si lidé najdou svého poradce sami, je třeba, aby byl tento poradce vidět na webu (jinde to moc nepomůže, když se nikam nechodí…). Nemluvím jen o „webové vizitce“, ale především o ukázce odbornosti, dle které si pak lidé mohou vybírat.

I toto se domnívám, že v loňském roce narostlo. Nemálo poradců sdílelo důležité info formou videí, článků či podcastů. A toto je rozhodně velmi pozitivní. Ukazuje to tento obor i v jiném světle, kdy poradci primárně neprodávají produkt, ale radí.

Pokud bych mluvil za Experty, my jsme hned na začátku pandemie natočili video, ve spolupráci s kolegou Michalem Kuzněcovem z Kuzněcov & Partners Invest s.r.o., které bylo zaměřeno na životní pojištění ve spojitosti s koronavirem (kouknout můžete případně ZDE >>>).

No a dále, na konci března jsme zveřejnili článek, který se týkal investic v době korona-krize (přečíst si jej můžete ZDE >>>).

Obojí řešilo ty nejpalčivější otázky – pojištění zdraví a propady na trzích, a tedy záporné výnosy investičních účtů. Na obojí se lidé mohli kouknout z domu, nemuseli nikam chodit, nikomu volat, nikomu psát. A přesně tak by mělo skutečné finanční poradenství vypadat – zodpovídat otázky => radit, aniž by to bylo spojeno s nutností uzavřít další produkt.

 

  • Pozitivum dva…

Řešení věcí z domu, to je další benefit, který loňský rok přinesl. Ještě před březnem 2020 bylo jen málo produktů, které šly vyřešit bez podpisu, ve valné většině případů bylo třeba podepsat nějaký ten papír => někdo za vámi musel dojet nebo jste museli zajet někam vy. I toto se loni změnilo, jak mávnutím kouzelného proutku. Veškeré instituce daly prioritu číslo 1 na online řešení svých produktů a díky tomu je nyní možné, valnou většinu věcí vyřešit online, a to jak v rámci produktů jako takových, tak i schůzek. Před rokem 2020 bylo vše řešeno jedině přes osobní setkání. Varianta, že se s vámi někdo „potkal“ skrze monitor počítače byla tak ojedinělá, že to bylo spíše sci-fi. Nyní je to naopak a upřímně, kolik to ušetří času, oběma stranám?

Pro Experty tato změna nebyla žádnou novinkou.

U nás se tím vlastně zúročily roky „cvičiště“, které pak na „bojišti“ přišly vhod. Každý, kdo nás zná moc dobře ví, že už od doby vzniku jsme se snažili dělat maximum věcí online. Kde nebylo nezbytně nutné se setkat, tam jsme se nesetkávali a tím šetřili čas všech, aniž by trpěla služba jako taková. Protože proč někoho „tahat“ do kanceláře, když jsme schopni vyřešit po mailu, telefonu či online schůzkou? Tohle jsme dělali už dříve a nyní když jsme museli, tak jsme v tom vlastně jen pokračovali. A jsem přesvědčen, že až pomine tady ta příšernost, tak díky této zkušenosti bude taková práce standardem i do budoucna (a nejenom u nás). Takže pokud se budete chtít „potkat“, klidně využijte naši digitální kancelář ZDE >>>

 

  • Pozitivum tři…

Třetím pozitivem loňského roku, byla paradoxně krize na finančních trzích. Co je na jakékoliv krizi pozitivního? Proč bychom se měli radovat z toho, že hodnota investic klesá?

Předně je to připomenutí toho, že i tato doba v průběhu času přichází. Před rokem 2020 jsme žili v době neustálého růstu, který trval déle jak 10 let a spousta lidí zapomínala, že vůbec nějaká krize může přijít a podle toho žila.

Loňský rok, jako blesk z čistého nebe, připomněl, že je třeba pamatovat i na budoucí možné krize. Loňský rok opět připomněl, jak je důležité tvořit si finanční rezervu na špatné časy. Že uskromnění se a odložení části příjmů v časech dobrých, je obrovským benefitem a pomocí v časech, jaké zažíváme nyní.

Ovšem propady na finančních trzích s sebou nesou ještě jednu výhodu. Valná většina klientů Expertů, kteří s námi řešili investice, či spoření, má toto realizováno skrze tzv. průběžnou investici. Jednoduše si odkládají pravidelně stejnou částku, každý měsíc.

A přesně pro tyto průběžné, pravidelné investice je jakýkoliv propad v průběhu v podstatě požehnáním. Proč? Člověk investuje stále stejnou částku, ale v dobách propadů za ni nakupuje více => nakupuje „ve slevě“ a až daná krize pomine (jestli to bude za měsíc nebo za rok, už není až tak důležité), tak se investice o to více zhodnotí (velmi zjednodušeně řečeno, pochopitelně). Pro zajímavější zisk z pravidelné investice, jsou proto propady na finančních trzích nezbytné a ty nám loňský rok právě přinesl.

 

  • Závěrem…

Na závěr bych chtěl poděkovat, za celou naši kancelář každému, kdo s námi spolupracuje. Pevně věřím, že s námi budete spokojeni i nadále, aby tato spolupráce mohla trvat ještě dlouho.

Tím bych uzavřel náš pohled na uplynulý rok ve financích. Budu rád, za případné doplnění níže v diskuzi. A pokud můžeme být něčím nápomocni, neváhejte se ozvat. Například s využitím našeho kontaktního formuláře >>>

Přidat komentář

Komentáře (2)