Životní pojištění sázka proti sám sobě

od Robert Stejkora

Může to znít směšně, ale v podstatě je to tak – jediný způsob, jak člověk získá z pojištění své peníze zpět, je že si ublíží... Jelikož, když se nic nestane, tak člověk vyhodil peníze (chápejte, hradil pojistné). Nicméně, toto je špatný pohled na věc. Pojištění by nemělo být o tom, aby z něj člověk musel něco získat. Pojištění se dělá pro dobu špatnou, a ne pro dobu dobrou. A lepší varianta je, když špatná doba nenastane.

Celý článek

Výhodné životní pojištění není jen o ceně

od Robert Stejkora

Velké procento klientů se dívá při volbě životního pojištění především na cenu. Bohužel i dost poradců staví nabídku tohoto pojištění, právě na tom kolik stojí a opírají o to své doporučení ke sjednání dané pojistky.

Bohužel ne vždy je to ta správná cesta. Podobně jako každá mince tak i pojistka má dvě strany. Tou první je období, kdy se nic nestane a klient pojistku jen platí – zde přijde vhod, aby byla co nejlevnější. Jenže tou důležitější, druhou stranou, je období kdy se něco stane a klient žádá plnění a v takové chvíli je důležité, aby k požadovanému plnění skutečně došlo.

Výše uvedené velmi dobře vystihl jeden můj bývalý kolega, který říkal: Pojištění se nedělá na dobu dobrou, ale na dobu zlou…

V čem tedy tkví úskalí té druhé strany mince?

Celý článek

Daňové úlevy v životním pojištění od roku 2015

od Super User

Od ledna 2015 vstoupil v platnost zákon, který zpřísnil pravidla daňových odpočtů, které se týkají životního pojištění – dále ŽP. Cílem toho kroku je zabránit úniku peněz z daňových vratek za ŽP. Poškodí to klienty, zaměstnavatele nebo pojišťovny? Nebo nikoho a změna bude příznivá pro všechny? Pojďme se na to podívat.

Celý článek

Pojišťovny budou opět snižovat garanci

od Robert Stejkora

ČNB se rozhodla snížit Technickou úrokovou míru (TÚM) u životního pojištění ze současných 1,9% p. a. na 1,3% p. a.

Jedná se už o druhé snížení za poslední dva roky (poslední bylo v polovině roku 2013) a čtvrté snížení celkově za posledních 15 let.

Technickou úrokovou míru používají pojišťovny ke zhodnocování spořící části životního pojištění a výši tohoto zhodnocení klientům garantují. Všechny pojišťovny musejí mít nastavenou TÚM stejně, tedy žádná pojišťovna nemůže klientům garantovat vyšší zhodnocení než jaká je aktuální TÚM.

Co tato změna znamená a jaký dopad bude mít na klienty pojišťoven?

Celý článek