Finanční poradenství - obor zprofanovaný

od Robert Stejkora

Zprofanovaný je dle slovníku cizích slov: po profanaci, tedy banalizovaný, znesvěcený nebo natolik známý/používaný, že pozbyl původního významu.

Poslední z uvedených výrazů je asi tím nejdůležitějších. "Pozbyl původního významu", co je tím původním významem? Nebo lépe co by mělo být tím původním, hlavním významem? Dle slovního spojení by to měl být někdo, kdo chce poradit tedy i pomoci. Ano, to rozhodně ano. Ale zde je třeba neplést si profesionální pomoc případně radu, za níž náleží odpovídající finanční odměna za "samaritánství" zdarma. Finanční poradenství je obor, který se vyskytuje skoro všude na světě. Ovšem hlavně v naší republice je na něj pohlíženo skrze prsty. A to hned ze dvou důvodů. Prvním je zcela jistě přístup neseriózních a pouze ziskuchtivých "pseudo-poradců" a druhým nechuť Čechů platit za něco co nemohou vzít do ruky - "přece ho nenechám vydělat na tom, že mi JEN poradil".

Druhý důvod asi nevyřešíme. Ale pojďme se blíže podívat na ten první a rozkrýt rozdíl mezi poradcem a "pseudo-poradcem", kterého můžeme nazývat prodejcem, pro snazší orientaci.

Takže jaké jsou základní rozdíly? Co dělá z poradce opravdu PORADCE a kdo se svým jednáním zařadí do dlouhé řady prodejců toužících jen po okamžitém zisku?

Celý článek

Příběh Jiřího H.

od Robert Stejkora

Byl podzim roku 2013 a jeden IT specialista, říkejme mu třeba Jiří H., si po rozhovoru s kolegy uvědomil, že je v kanceláři asi jediný kdo ještě nemá žádné pojištění. No, a jelikož už mu bylo přes třicet, tak si řekl, že by nebylo na škodu, aby si nějaké pořídil…

Měl zájem především o úrazové pojištění. Do práce dojížděl denně autem 30 km a stát by se mohlo cokoliv. Dále si říkal, že by se určitě hodilo i pojištění pobytu v nemocnici případně pojištění za škodu vůči zaměstnavateli.

S touto vizí začal pátrat na internetu.

Celý článek

Zvláštnosti v pojištění

od Robert Stejkora

Když se řekne pojištění, každý si automaticky vybaví životní pojistku, pojištění domu případně povinné ručení u svého auta.

Málokdo už ale ví, že pojistit se dá prakticky všechno, co člověka napadne. Jde jen o peníze. Pokud dojde do pojišťovny člověk se skutečně větším obnosem financí, může si opravdu nechat udělat pojištění na míru a to teoreticky na všechno co ho napadne a má pro něj nějakou cenu.
Pojďme se podívat, za jaké pojištění jsou lidé schopni a ochotni zaplatit a nutno podotknout, že v tomto článku půjde o věci, které by obyčejného smrtelníka pojistit asi nenapadlo…

Celý článek

Příběh jedné dceřinky

od Jana Rachačová

Chtěla bych se Vám představit. Jsem vetší finančně poradenská firma, která působí v oboru již řadu let. Jsem na sebe pyšná, protože když mě před dvaceti lety zakládali, vůbec jsem netušila, že vydržím takhle dlouho. Tým, který mě založil by skvělý. Byli to samí muži a měli v hlavě jasné představy a společný cíl. Prodávali jsme pouze jeden produkt od mojí Matky, která vždy určovala pravidla hry. Pamatuji si, jak se na mě Matka naštvala, že neděláme, tak jak by si představovala. Za trest mi snížila kapesné, a proto jsem musela svým poradcům přerozdělit méně, než na co byli zvyklí. Moje Matka totiž věděla, že poradci budou muset více pracovat, aby se dostali na stejnou výplatu. A tak tedy pořádně makali a prodávali všem, které dokázali přesvědčit o výhodách produktu Matky.

Celý článek

Pojišťovny budou opět snižovat garanci

od Robert Stejkora

ČNB se rozhodla snížit Technickou úrokovou míru (TÚM) u životního pojištění ze současných 1,9% p. a. na 1,3% p. a.

Jedná se už o druhé snížení za poslední dva roky (poslední bylo v polovině roku 2013) a čtvrté snížení celkově za posledních 15 let.

Technickou úrokovou míru používají pojišťovny ke zhodnocování spořící části životního pojištění a výši tohoto zhodnocení klientům garantují. Všechny pojišťovny musejí mít nastavenou TÚM stejně, tedy žádná pojišťovna nemůže klientům garantovat vyšší zhodnocení než jaká je aktuální TÚM.

Co tato změna znamená a jaký dopad bude mít na klienty pojišťoven?

Celý článek